Hoe houd je je administratie bij?

Wat heb je nodig?
Wat je minimaal nodug hebt, is het volgende:

  • mappen, minimaal 2
  • tabbladen, het liefst 20
  • perforator
  • de papieren die je op moet bergen

Indeling
Het is verstandig om je administratie per categorie te ordenen. Dit doe je door gebruik te maken van tabbladen. Zo kan je alles wat bij elkaar hoort achter een tabblad stoppen.
Bij hoe deel je je administratie in hebben we de meest voorkomende administratieve onderwerpen genomen en deze op een zo logisch mogelijke manier op volgorde gezet. Je kan natuurlijk zelf onderwerpen weglaten of toevoegen die met jouw situatie te maken hebben.

Bankafschriften
Bankafschriften en afschriften van spaarrekeningen bewaar je in aparte mapjes. Voor elke andere rekening gebruikt je een ander mapje. Tegenwoordig zijn er ook veel banken die alleen digitaal bankafschriften verstrekt.

Garantiebewijzen
Het is ook handig om een aparte map of doos te gebruiken voor bonnen en garantiebewijzen. Je kunt overwegen om hierbij ook gebruiksaanwijzingen te bewaren.

Veel succes en misschien zelfs veel plezier!